Tuhan adalah satu satunya yang boleh mengubat segala kelukaan di hati kita. adakah kita setuju dengan penyataan ini? bagi saya itu adalah sangat tepat. pada waktu kita tiada harapan lagi, tiada suatu pun yang boleh memulihkan kita secara penuh selain Tuhan. mungkin hal ini terlalu tidak realistik bagi orang yang tidak mengenal Tuhan sehingga ada yang bertanya begini kepada orang percaya ; kamu kata Tuhan itu ada..pernah kamu melihat wajah Tuhan, pernah kamu merasakan Tuhan, pernah kamu memegang Tuhan?. tetapi adakah kita menyedari bahawa tiada segala sesuatu pun terjadi diluar kuasa Tuhan. kita sendiri juga tidak pernah melihat otak kita sendiri, merasa otak kita sendiri, memegang otak kita sendiri.. oleh itu Tuhan lah yang bekuasa atas kita. dia tahu segenap tubuh badan kita kerana Dia yang menciptakan kita.Oleh itu saudara saudari memuliakan Tuhan adalah suatu yang sepatutnya kita lakukan. suatu kesukaan hati saya setiap kali menyanyi lagu puji dan sembah untuk Tuhan.pertama sekali saya menerima Tuhan Yesus sebagai Tuhan dan Juruselamat saya, saya belajar mengasihi dan mengenal Tuhan melalui lagu..kerana saya sememangnya suka akan nyanyian dan music . dan sampai sekarang kesukaan itu tetap ada dalam diri saya. jika ada waktu terluang saya gemar untuk menciptakan lagu p&w. salah satu lagu yang saya gemar adalah "dalam Nama Yesus hatiku girang".. semalam saya translet lagu ni dalam bahasa iban..hahaha.. walaupun saya baru belajar sedikit sebanyak bermain guitar (saya lebih suka bermain keybord.. tidak menyakitkan jari jemari).. tiun agak kelam kabut.. namun tetap saya bersyukur kerana Tuhan yang memberi karunia bagi setiap orang. my heart full of joy when i sing this song...
pengkhutbah 11:10 Buanglah kesedihan dari hatimu dan jauhkanlah penderitaan dari tubuhmu, karena kemudaan dan fajar hidup adalah kesia-siaan.
12: 1 Ingatlah akan Penciptamu pada masa mudamu, sebelum tiba hari-hari yang malang dan mendekat tahun-tahun yang kaukatakan: "Tak ada kesenangan bagiku di dalamnya!",



Dalam Nama Jesus atiku gaga

G D G
Dalam Nama Jesus atiku gaga

G C D
Dalam Nama Jesus atiku gaga

D C
Wey ya wey ya wey ya wey

E D
Wey ya wey ya wey ya wey

G D G
Dalam Nama Jesus atiku gaga




No comments:

Post a Comment